Že nejde o propagaci kraje, nýbrž o sebepropagaci osoby samotného hejtmana, svědčí krom častých jednostranných politických výkřiků mimo jiné jedna pikantní statistika. V 34 inzerátech, zaplacených z krajských peněz a zveřejněných v novinách v roce 2011, se objevuje 49 fotografií hejtmana Ratha, což dělá pěkný průměr 1,44 fotky hejtmana na inzerát. Za rok 2010 je tento průměr dokonce jeden a půl Davida Ratha na inzerát, v 36 inzerátech najdeme jeho 54 fotografií. V jediném na stránkách kraje zveřejněném Středočeském magazínu najdeme 13 fotografií hejtmana.

Pokud pátráte po nákladech na okázalou hejtmanovu reklamu, narazíte na problém. Z oficiální odpovědi kraje vyplývá, že náklady na inzerci za roky 2009-2011 jsou obsaženy v usneseních Rady Středočeského kraje na webových stránkách kraje. Doporučuji všem zkusit hledat, mně se tuto jehlu v kupce sena nalézt nepodařilo.

Celkový objem finančních prostředků určených na komunikaci s médii a veřejností ve Středočeském kraji činí každoročně závratných 42 milionů Kč z peněz daňových poplatníků. Pro srovnání, jako bývalý ministr uvádím, že na tuto činnost je na Ministerstvu zemědělství, tedy mnohem větším úřadě s mimořádně širokou agendou, vyčleněna zhruba polovina. A to včetně tisku publikací, které jsou povinné ze zákona.

Proto se ptejme, opravdu nám fotografie pana hejtmana stojí za takovou cenu, že se neopravují krajské silnice a ruší dopravní spoje? David Rath se nemůže vymlouvat na nedostatek peněz. Má raději říci – „já chci mít více fotek v novinách, rozbité silnice mě nezajímají.“